לוגו של מכון ויצמן

הכנס השנתי הארצי המקוון של מורי הפיזיקה

יום חמישי, כ"ה באדר א' תשפ"ד, 5 במרץ 2024
תוכנית הכנס

דברי פתיחה וברכות | 16:30 - 16:00

ירון להבי
פרופ' ירון להבי
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע
פרופ' רון מילוא
דיקן לענייני חינוך, מכון ויצמן למדע
פרופ' רון ליפשיץ
הפקולטה למדעים מדויקים, אוניברסיטת תל אביב
עידית ירושלמי
פיזיקה של חומר חי: השפעת כוחות מכניים על גנטיקה של תאים
פרופ' ירון להבי
המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע

מושב פרס עמוס דה-שליט | 18:00 - 16:30

מנחה: פרופ׳ עידית ירושלמי, מכון ויצמן למדע

הרצאה לזכרו של פרופ׳ עמוס דה-שליט
פיזיקה של חומר חי: השפעת כוחות מכניים על גנטיקה של תאים
פרופ' שמואל שפרן

המחלקה לפיזיקה כימית וביולוגית, מכון ויצמן למדע

17:15 - 16:30

טקס הענקת פרס עמוס דה שליט למורה המצטיין

18:00 - 17:15

הפסקת קפה, ביתית | 18:15 - 18:00

מושבים מקבילים - סבב א' | 18:15 - 18:55

הופכים את הלמידה מרחוק לקרוב: נדון בשאלה מהם המרכיבים העיקריים הנחוצים בשיעור מקוון באמצעות מספר דוגמאות, תוך שימוש ב"כרטיסי כניסה" ועוד

קובי שוורצבורד

עמית יוסוביץ: "מדידה מרחוק באמצעות direct measurement videos" – אציג
התנסות במדידה באמצעות סרטוני וידאו. פעילות שניתן לשלוח לתלמידים ללמידה מרחוק באמצעות סרטוני וידיאו בהילוך איטי
עליזה רוט: "הגבלת שני מטרים? לא בחדרים המקוונים – ניסוי מעבדה בנפרד, אך יחד בימים של הוראה מקוונת" – אתאר פעילות שכוללת ניסוי אישי של כל תלמידה בבית, עבודה בקבוצות קטנות בחדריzoom  ריכוז תוצאות ולימוד כיתתי

עמית יוסביץ׳
עליזה רוט

פרויקטים בפיזיקה בגישה חוקרת

פתחי שלבי

גילית פורת ומיכל ולטר: "בעיניים פקוחות" – נציג שתי פעילויות שניתן לשלב בתחילת רצף הלמידה באלקטרוסטטיקה, מבוא וחוק קולון בעזרת גאוגברה והתנסות באמצעים הזמינים בכל בית
מיטל הנס: "מרעננים זיכרון" – סוף השנה הגיע, התלמידים "שכחו אלקטרוסטטיקה" … נציג דוגמא לשיעור לרענון הנושא

גילית פורת, מיכל וולטר ומיטל הנס

אנטרופיה כמדד לאופי של תהליכים פיסיקליים וכלי לטיפול בתפיסות שגויות. דוגמאות של חום וקול

אלכסנדר וולפסון

נציג את הפעילות הגנרית "הפיזיקה של הסרטון" לניתוח שיטתי של סרטון המתאר תופעה פיזיקאלית  ופעילות "נכון/לא נכון"  בהקשר של הדמייה.  נציע דרכים לשימוש מקוון בפעילויות

אסתר בגנו, חנה ברגר אסתי מגן וקורינה פולינגר

מעבר בין סבבי המושבים | 19:00 - 18:55

מושבים מקבילים -סבב ב' | 19:00 - 19:40

14:00 - 13:30

במהלך המפגש נתנסה כלומדים בתכנון מהלך הוראה מכוון לומד ולאחר מכן נתחיל בתהליך תכנון שכזה

אבי מרזל

איך ניתן לשלב מעבדות בלמידה מרחוק – בדגש על הכנה לבגרות 5 יחידות

אסנת אלדר

ההצגה תתחלק לשני חלקים: בראשון נתאר ניסוי בית בנפילת גופים וניתוחו באמצעות טרקר במטרה להכריע מי צודק: אריסטו או גליליי. בחלק השני נתאר כיצד ניוטון מכריע בויכוח בין אריסטו לגליליי באמצעות פעילות מידול חישובי של נפילת גופים. הפעילויות מופיעה כיחידת לימוד בפטל "שער לפיזיקה" שכל מורה יכול לקבל קישור אליה

מיכל סיגרון ודוד פרל

אורי ליבנה: " ללמוד א-סינכרונית עצמאית בשגרה ובקורונה" – דוגמה לשיעור על נגדים בטור ומקביל בגוגל פורמס + סימולטור. דיון וטיפול איכותי בטעינה ופריקה של קבל.
עבד מסאלחה: אתר המציג פעילות שמורכבת משלושה חלקים – חלק ראשון עבודה אישית – כולל שאלות סקר ושאלות מובילות . חלק שני עבודה קבוצתית שכולל עדכון תשובות מהחלק האישי וחלק שלישי דיון כיתתי והצגת הפתרון לבעיה

אורי ליבנה
עבד מסאלחה

בואו לצפות בשני פרויקטים נבחרים המוצגים על ידי תלמידי יב והמנחה.

צוותי התלמידים והמנחים

סיפורו של פיזיקאי ישראלי וגילוי היסוד ה-112. יחידה חדשה כאפשרות להערכה חלופית

רחל קנול

שיחת מפמ״ר | 20:30 - 19:40

ד״ר צביקה אריכא, מפמ״ר פיזיקה, משרד החינוך
ד״ר אורנה בלומברגר, במעמד מפמ״ר פיזיקה, משרד החינוך