פרויקט דיאלוגוס
פרויקט לקידום למידה והוראה דיאלוגית
האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב, הטכניון ומכון ויצמן למדע
Home » יום שיא – דרכון ביומטרי
יום שיא – דרכון ביומטרי
כיצד יוצרים צופן? כיצד מפענחים אותו? מהו הצופן הגנטי? האם זכויות הפרט קודמות לטובת הכלל? העיסוק בשאלות אלה מכין את התלמידים להכרעה מושכלת בשאלה המרכזית של יום השיא: האם להכניס לדרכון הביומטרי מידע מה-DNA של אזרחים?
מהלך היום
ביום שיא זה מתקיימות שלוש פעילויות בשלושת תחומי הדעת ומכינות את התלמידים למענה מנומק על השאלה: האם להכניס לדרכון הביומטרי מידע מה- DNA של האזרחים? בפעילות במתמטיקה לומדים התלמידים מהו צופן, איך יוצרים צופן ואיך מפענחים אותו. הפעילות במדעים עוסקת בצופן הגנטי, ומהי המשמעות של רצף אבני הבניין של ה-DNA. הפעילות בפילוסופיה עוסקת בשאלה מה קודם למה, זכויות הפרט או טובת הכלל. לסיום מתבקשים התלמידים ליצור סרטון שמייצג את דעתם ומסתמך על מה שלמדו משלושת התחומים.