פרויקט דיאלוגוס

פרויקט לקידום למידה והוראה דיאלוגית

האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב, הטכניון ומכון ויצמן למדע

יום שיא – דרכון ביומטרי

כיצד יוצרים צופן? כיצד מפענחים אותו? מהו הצופן הגנטי? האם זכויות הפרט קודמות לטובת הכלל? העיסוק בשאלות אלה מכין את התלמידים להכרעה מושכלת בשאלה המרכזית של יום השיא: האם להכניס לדרכון הביומטרי מידע מה-DNA של אזרחים?

מהלך היום

 

ביום שיא זה מתקיימות שלוש פעילויות בשלושת תחומי הדעת ומכינות את התלמידים למענה מנומק על השאלה: האם להכניס לדרכון הביומטרי מידע מה- DNA של האזרחים? בפעילות במתמטיקה לומדים התלמידים מהו צופן, איך יוצרים צופן ואיך מפענחים אותו. הפעילות במדעים עוסקת בצופן הגנטי, ומהי המשמעות של רצף אבני הבניין של ה-DNA. הפעילות בפילוסופיה עוסקת בשאלה מה קודם למה, זכויות הפרט או טובת הכלל. לסיום מתבקשים התלמידים ליצור סרטון שמייצג את דעתם ומסתמך על מה שלמדו משלושת התחומים. 

 

פעילויות

פילוסופיה

זכויות הפרט מול טובת הכלל

 

מתמטיקה

מהו צופן, איך יוצרים צופן
ואיך מפענחים אותו

מדעים

הצופן הגנטי, ומהי המשמעות של
רצף אבני הבניין של ה-DNA

פעילות בינתחומית

הכרעה מנומקת: האם להכניס לדרכון הביומטרי מידע מה- DNA של האזרחים?