פרויקט תפני"ת מעצב ומפעיל קהילות מורי מתמטיקה הנשענות על וידאו ככלי מרכזי לתיעוד וניתוח של פרקטיקות הוראה. אנו מתבססים על הניסיון שצברנו לאורך השנים בהפעלה רחבה ומוצלחת של פרויקט עדש"ה, במטרה להרחיב את הפעילות ולכרוך אותה עם הגישה היפנית הנקראת "חקר שיעור" (Lesson Study).
התכנון הקבוצתי של השיעור כולל: בחינה מעמיקה של הרעיונות המתמטיים המרכזיים בנושא שיילמד בשיעור בחירה קפדנית של מטלות מתאימות אשר באמצעותן יידונו רעיונות אלה ניתוח של התגובות והקשיים האופייניים של התלמידים בנושא, ודיון על דרכים אפשריות להתמודד עמם.