קהילת תפני"ת (תיעוד פרקטיקות, ניתוח ויישום תובנות) היא קהילה בית-ספרית דיסציפלינרית ארוכת טווח, המיועדת לכל מורי המתמטיקה בבית הספר. הקהילה עוסקת בחקר שיעור על פי המודל היפני, הכולל את הפעילויות הבאות:
צפייה משותפת בשיעורי מתמטיקה אותנטיים בכיתות וברמות שונות, תוך שימוש ב"עדשות". שממקדות את הצפייה ואת הדיון.
תכנון שיעורים בצוותא, הכולל:ניתוח הרעיונות המתמטיים של נושא השיעור, קביעת מטרות לימודיות, בחירה של מטלות דרכן יקודמו המטרות, חיזוי קשיים ותגובות התלמידים ועיצוב דרכים להתמודדות עמם.
הוראת השיעורים המתוכננים ותיעודם בוידאו.
איסוף תוצרים של התלמידים בשיעור.
ניתוח עמיתים של השיעור המצולם בעזרת הכלים של עדש"ה, תוך התייחסות לתכנון המקורי ביחס למה שהתרחש בשיעור בפועל, להיבטים בלתי צפויים שעלו ולתוצרים שנאספו.
הסקת מסקנות לגבי שיפור מערך השיעור, ואם ניתן – הוראת השיעור על פי המערך המשופר בכיתה אחרת, ובעקבות זאת צפייה ודיון נוספים.
שיתוף המערך המשופר עם מורים עמיתים בפורומים שונים (כינוסי מורים, כתבי עת למורים, ועוד).