רויקט תפני"ת מעצב ומפעיל קהילות מורי מתמטיקה הנשענות על וידאו ככלי מרכזי לתיעוד וניתוח של פרקטיקות הוראה. אנו מתבססים על הניסיון שצברנו לאורך שבע שנים בהפעלה רחבה ומוצלחת של פרויקט עדש"ה, במטרה להרחיב את הפעילות ולכרוך אותה עם הגישה היפנית הנקראת "חקר שיעור" (Lesson Study).
אודות פרויקט תפני”ת
מהו פרויקט תפני״ת?
פרויקט תפני"ת (תיעוד פרקטיקות, ניתוח ויישום תובנות) מעצב ומפעיל קהילות מורי מתמטיקה הנסמכות על וידאו ככלי מרכזי לתיעוד וניתוח של פרקטיקות הוראה. הפרויקט נשען על שנים של ניסיון שנצבר בהפעלה רחבה ומוצלחת של פרויקט עדש"ה, שבמרכזו ניתוח שיעורים ודיון על הוראה.
הקהילות פועלות בהשראת הגישה היפנית הנקראת "חקר שיעור" (Lesson Study), כך שהתובנות שמורים מפיקים מניתוח שיעורים מוסרטים ממאגר עדש"ה מיושמות לעיצוב, תכנון, הוראה בכיתות וניתוח של שיעורי מתמטיקה של המורים המשתתפים.