פרויקט תפני"ת (תיעוד פרקטיקות, ניתוח ויישום תובנות) מעצב ומפעיל קהילות מורי מתמטיקה הנסמכות על וידאו ככלי מרכזי לתיעוד וניתוח של פרקטיקות הוראה. הפרויקט נשען על שנים של ניסיון שנצבר בהפעלה רחבה ומוצלחת של פרויקט עדש"ה, שבמרכזו ניתוח שיעורים ודיון על הוראה.
הקהילות פועלות בהשראת הגישה היפנית הנקראת "חקר שיעור" (Lesson Study), כך שהתובנות שמורים מפיקים מניתוח שיעורים מוסרטים ממאגר עדש"ה מיושמות לעיצוב, תכנון, הוראה בכיתות וניתוח של שיעורי מתמטיקה של המורים המשתתפים.